Galna idéers skrubb
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Besök hos frissan

2 posters

Gå ner

Besök hos frissan Empty Besök hos frissan

Inlägg av Peter mån nov 08, 2010 5:46 am

Jag vet inte om det här är en ny spaning eller en gammal spaning, men för mig är det nytt.

Att gå på frissan handlar inte bara som att klippa håret längre, utan påminner mer och mer om ett spa-besök.
Hos den frisören jag brukar besöka, har det blivit mer och mer försäljning av olika produkter och inredningsdetaljer, det känns som om fokuset har förflyttats med tid.

Jag lägger ingen värdering i detta, utan anser att det är en spännande utveckling.
Kanske det slutar med att man går till Konsum/ICA/IKEA och klipper håret.
Peter
Peter
Admin

Antal inlägg : 406
Join date : 10-11-04
Ort : Universum

https://galnaideersforum.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Besök hos frissan Empty Sv: Besök hos frissan

Inlägg av Mikael ons nov 17, 2010 2:45 pm

Hurra! Intressant tanke. Du lämnar inköpslistan till någon "butler" som storhandlar åt dig, medan du får en klippning eller massage. Varorna är packade och klara utanför kassan och du betalar för varorna och kan gå hem snyggare än när du kom. Det är ju rätt stora ytor på till exempel Coop Forum, så där skulle det definitivt få plats. I alla fall vissa tider. Kanske kunde man tänka sig shop in shop-konceptet där exempelvis massage och fotvårdssalong finns i en liten stuga, som kan ta hand om pensionärer eller andra med behov.
Mikael
Mikael
Uppfinnaren
Uppfinnaren

Antal inlägg : 244
Join date : 10-11-17
Ort : Björkarnas blad

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet