Frimärken ?
3 posters
Sida 1 av 1
Frimärken ?
Har skickat brev och paket härs och tvärs den här veckan och allt mer börjat fundera över frimärken. Kostar pengar att producera, distribuera och sälja, man måste väga försändelser och sätta på rätt antal, gör man inte det får man en efteravisering av posten vilket innebär att personal måste jobba med det också.
Man kunde väl istället få köpa en rulle streckkoder som tex kopplas till min mobilräkning, man tjongar på en streckkod, ute på postterminalen vägs försändelsen av en apparat och beloppet läggs på min telefonräkning. Enkelt och arbetsbesparande, ingen behöver stå och väga mina brev på ICA och räkna ut hur många märken jag behöver och självhäftande streckkoder borde ju vara rätt billiga att producera eller ?
Man kunde väl istället få köpa en rulle streckkoder som tex kopplas till min mobilräkning, man tjongar på en streckkod, ute på postterminalen vägs försändelsen av en apparat och beloppet läggs på min telefonräkning. Enkelt och arbetsbesparande, ingen behöver stå och väga mina brev på ICA och räkna ut hur många märken jag behöver och självhäftande streckkoder borde ju vara rätt billiga att producera eller ?
Karin- Futuristen
- Antal inlägg : 73
Sv: Frimärken ?
Hej Karin! Utmärkt idé! Om inte annat borde det finnas som alternativ för de som vill hänga med sin samtid in i framtiden. Kan man betala p-avgift och annat via mobilen är detta en självklar utveckling. Borde väl vara någon som kan stödja/skydda idén för att inte Posten ska kunna säga: "Det där har vi redan på gång, serru!"
Mikael- Uppfinnaren
- Antal inlägg : 244
Det låter som en toppen idé, synd bara att streckkoder är så mycket tråkigare än frimärken.
Kanske man kunde ha streckkoder med olika mönster på eller är man tillbaka till ruta ett då?
Kanske man kunde ha streckkoder med olika mönster på eller är man tillbaka till ruta ett då?
Hörde på nyheterna igår eller förrgår att Posten ska göra ett försök med sms istället för frimärken...Gud hör bön alternativt Posten tjuvläser i vår skrubb:-)
Mikael- Uppfinnaren
- Antal inlägg : 244
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet