Galna idéers skrubb
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Frimärken ?

3 posters

Gå ner

Frimärken ? Empty Frimärken ?

Inlägg av Karin tor nov 18, 2010 7:29 am

Har skickat brev och paket härs och tvärs den här veckan och allt mer börjat fundera över frimärken. Kostar pengar att producera, distribuera och sälja, man måste väga försändelser och sätta på rätt antal, gör man inte det får man en efteravisering av posten vilket innebär att personal måste jobba med det också.
Man kunde väl istället få köpa en rulle streckkoder som tex kopplas till min mobilräkning, man tjongar på en streckkod, ute på postterminalen vägs försändelsen av en apparat och beloppet läggs på min telefonräkning. Enkelt och arbetsbesparande, ingen behöver stå och väga mina brev på ICA och räkna ut hur många märken jag behöver och självhäftande streckkoder borde ju vara rätt billiga att producera eller ?
Karin
Karin
Futuristen
Futuristen

Antal inlägg : 73

Till överst på sidan Gå ner

Frimärken ? Empty Sv: Frimärken ?

Inlägg av Mikael tor nov 18, 2010 2:45 pm

Hej Karin! Utmärkt idé! Om inte annat borde det finnas som alternativ för de som vill hänga med sin samtid in i framtiden. Kan man betala p-avgift och annat via mobilen är detta en självklar utveckling. Borde väl vara någon som kan stödja/skydda idén för att inte Posten ska kunna säga: "Det där har vi redan på gång, serru!"
Mikael
Mikael
Uppfinnaren
Uppfinnaren

Antal inlägg : 244

Inlägg av Peter fre nov 19, 2010 9:40 am

Det låter som en toppen idé, synd bara att streckkoder är så mycket tråkigare än frimärken.

Kanske man kunde ha streckkoder med olika mönster på eller är man tillbaka till ruta ett då?
Peter
Peter
Admin

Antal inlägg : 406

https://galnaideersforum.swedishforum.net

Inlägg av Mikael ons mar 09, 2011 4:59 am

Hörde på nyheterna igår eller förrgår att Posten ska göra ett försök med sms istället för frimärken...Gud hör bön alternativt Posten tjuvläser i vår skrubb:-)
Mikael
Mikael
Uppfinnaren
Uppfinnaren

Antal inlägg : 244

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum: