Cykel med vingar
2 posters
Sida 1 av 1
Cykel med vingar
Hej!
I veckan har jag funderat på att man skulle bygga en cykel med vingar på ekrarna, dvs genom att vrida ena handtaget på styret skulle kilformade vingar vikas från hjulen/ekrarna, när man sedan vred åt motsatt håll skull vingarna först bli till "vanliga ekrar" och vred man en bit till så skulle de fällas ut på andra sida. Man kan tänka sig liknande ett skovelhjul men för vind, så när vinden kommer snett bakifrån exempelvis fäller man ut dessa som fångar upp vinden och man får en skjuts framåt gratis.
I motvind fick man förstås ha dessa infällda om man inte tänker sig att cykla i kryss.
Vad tror ni om den idén eller finns detta redan?
I veckan har jag funderat på att man skulle bygga en cykel med vingar på ekrarna, dvs genom att vrida ena handtaget på styret skulle kilformade vingar vikas från hjulen/ekrarna, när man sedan vred åt motsatt håll skull vingarna först bli till "vanliga ekrar" och vred man en bit till så skulle de fällas ut på andra sida. Man kan tänka sig liknande ett skovelhjul men för vind, så när vinden kommer snett bakifrån exempelvis fäller man ut dessa som fångar upp vinden och man får en skjuts framåt gratis.
I motvind fick man förstås ha dessa infällda om man inte tänker sig att cykla i kryss.
Vad tror ni om den idén eller finns detta redan?
Sv: Cykel med vingar
Jag tycker det är en strålande idé. Miljövänlig och utmanande mot en konstruktion som inte utvecklats. Jag vill gärna vara testförare. Såg apropå nya cyklar här om dagen att en tillverkare gjort en cykel i bambu. Visserligen mijlövänlig, men stabilitet? Och vad händer om man cyklar omkring där det finns djur som älskar bambu? Vad säger Försäkringsbolaget om cykeln är uppäten? Då tror jag mer på Peters idé!
Mikael- Uppfinnaren
- Antal inlägg : 244
Sv: Cykel med vingar
Mikael Jonsson skrev:Jag tycker det är en strålande idé. Miljövänlig och utmanande mot en konstruktion som inte utvecklats. Jag vill gärna vara testförare. Såg apropå nya cyklar här om dagen att en tillverkare gjort en cykel i bambu. Visserligen mijlövänlig, men stabilitet? Och vad händer om man cyklar omkring där det finns djur som älskar bambu? Vad säger Försäkringsbolaget om cykeln är uppäten? Då tror jag mer på Peters idé!
Är det inte bara skotten som Jättepandan äter?
Fast vissa myror äter kanske bambu i alla former.
Undrar om man kunde bygga cyklar som går att äta för människor. Tänk en engångscykel man tar till en picknick och sedan är själva cykeln maten som man äter på picknicken.
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet