Galna idéers skrubb
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Begränsad tillgång rolig trend när allt blivit lättillgängligt

Gå ner

Begränsad tillgång rolig trend när allt blivit lättillgängligt Empty Begränsad tillgång rolig trend när allt blivit lättillgängligt

Inlägg av Mikael tis okt 04, 2011 3:24 pm

Läste om ett nytt dataspel som bara finns lagrat på ett endaste usb-minne. Användaren lämnar den vidare till den som "visat intresse", som upphovsmannen önskat. Känns väldigt exklusivt. Se länk nedan, från DN 2011-10-03. Jag tror på fler liknande personliga upplevelser framöver.

http://www.dn.se/kultur-noje/kronikor/jonas-thente-vi-kan-fraga-oss-vilka-bilder-man-kommer-att-samlas-kring-om-2000-a

Påminner om en teaterföreställning jag och Mats sett i Stockholm, som utspelade sig inuti och omkring en bil. Publiken var begränsad till tre (!) passagerare per föreställning. Vi satt i baksätet och de två skådespelarna satt framför oss. Figge Norling var den som körde. Resan gick från Kulturhuset till Bredäng och tillbaka igen.
Mikael
Mikael
Uppfinnaren
Uppfinnaren

Antal inlägg : 244
Join date : 10-11-17
Ort : Björkarnas blad

Till överst på sidan Gå ner

Begränsad tillgång rolig trend när allt blivit lättillgängligt Empty Sv: Begränsad tillgång rolig trend när allt blivit lättillgängligt

Inlägg av Mikael tis mar 06, 2012 1:28 pm

På temat exklusivitet hörde jag intervju för ett par veckor sen om en konstnär som präglat tiokronors-mynt (åtta guldtior tror jag) som han satt i omlopp. Som ett konstprojekt kring värdebegreppet. Det väger tre ggr så mycket och var tio procent mindre. Håll utkik;-)
Mikael
Mikael
Uppfinnaren
Uppfinnaren

Antal inlägg : 244
Join date : 10-11-17
Ort : Björkarnas blad

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet