Självlysande blommor
2 posters
Sida 1 av 1
Självlysande blommor
Vore det inte häftigt om det fanns självlysande blommor eller blommor som lyste av sig själv.
Jag vet att man i haven har hittat djur/växter som är självlysande, skulle man inte kunna ta genen/generna som gör detta och föra in dem i en vanlig krukväxt.
Tänk att ha en vanlig blomma som nattlampa / nattbelysning, det skulle inte kosta mer än lite vatten då och då.
Gissar på att grön floruserande färg skulle vara lättats att skapa, men man borde kunna skapa andra färger med tiden.
Vad tror ni om idén?
Jag vet att man i haven har hittat djur/växter som är självlysande, skulle man inte kunna ta genen/generna som gör detta och föra in dem i en vanlig krukväxt.
Tänk att ha en vanlig blomma som nattlampa / nattbelysning, det skulle inte kosta mer än lite vatten då och då.
Gissar på att grön floruserande färg skulle vara lättats att skapa, men man borde kunna skapa andra färger med tiden.
Vad tror ni om idén?
Sv: Självlysande blommor
Blev förvånad när jag för någon dag sedan läste det senaste numret av tidning "allt om vetenskap", där står att forskare nu lyckats skapa självlysande träd.
Ibland är man tydligen inte ensam om en bra idé.
Ibland är man tydligen inte ensam om en bra idé.
Sv: Självlysande blommor
Jag känner igen fenomenet att inte vara ensam om en bra idé. Det är svårt att veta om man ska gå vidare med idén och utveckla den till det man själv tänkt från början eller strunta i alltihop. Förslag: Mejla journalisten på tidskriften, så kanske det händer något spännande med den kontakten?
Mikael- Uppfinnaren
- Antal inlägg : 244
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet