Upphittade föremål kommer tillbaka
3 posters
Sida 1 av 1
Upphittade föremål kommer tillbaka
Ibland ligger en barnvante eller något annat tappat föremål på cykelvägen. Det är svårt att vara hjälpsam när det inte finns någon naturlig plats där man kan lämna den, tills ägaren kan återfinna exempelvis en ensam handske. En idé är att sätta upp en gigantisk klädnypa med ett stretchband som sitter fast i utvalda lyktstolpar. Då kan man kan fästa eller hänga upp den sak man vill rädda undan snömassor eller smuts. Vad tror ni om det? Finns andra lösningar?
Mikael- Uppfinnaren
- Antal inlägg : 244
Sv: Upphittade föremål kommer tillbaka
Vad sägs om en basketkorg, med korg under, så att när man väl har passat i föremålet kan ingen ta "sno" det. Så ringer man ett nummer som är skrivet på korgen om man ser sin sak och mot en liten avgift på låt säga 5 kronor så får man den i brevlådan på en vecka.
Korgen måste naturligtvis vara av ett genomskinligt material för att detta ska funka. Alternativ att alla saker som slängs i fotas automatiskt och på en webbplats kan man se alla föremålen.
Annars är det en mycket bra idé det där med klädnypan också.
Korgen måste naturligtvis vara av ett genomskinligt material för att detta ska funka. Alternativ att alla saker som slängs i fotas automatiskt och på en webbplats kan man se alla föremålen.
Annars är det en mycket bra idé det där med klädnypan också.
Har en idé kring det här som jag gärna berättar om, vet bara inte hur/vart jag skall svar på ämnet. Är ju ny i det här sammanhanget, tacksam för tips på hur jag skall göra. MVH Anette
edit: Admin Peter
edit: Admin Peter
Mikael skrev:Ibland ligger en barnvante eller något annat tappat föremål på cykelvägen. Det är svårt att vara hjälpsam när det inte finns någon naturlig plats där man kan lämna den, tills ägaren kan återfinna exempelvis en ensam handske. En idé är att sätta upp en gigantisk klädnypa med ett stretchband som sitter fast i utvalda lyktstolpar. Då kan man kan fästa eller hänga upp den sak man vill rädda undan snömassor eller smuts. Vad tror ni om det? Finns andra lösningar?
Anette Sjöbacka- Idésprutan
- Antal inlägg : 11
Anette Sjöbacka skrev: Har en idé kring det här som jag gärna berättar om, vet bara inte hur/vart jag skall svar på ämnet. Är ju ny i det här sammanhanget, tacksam för tips på hur jag skall göra. MVH Anette
du kan välja tre olika sätt
1. tryck på "post reply" och skriv i den stora rosa rutan, tryck sedan på send
2. du kan skriva i den rosa rutan längst ner under "quick reply" och tryck sedan på send
3 du kan trycka "quote" om du vill ha med någons citat som är kopplat till det du ska skriva.
Lycka till!!
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet