Galna idéers skrubb
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Upphittade föremål kommer tillbaka

3 posters

Gå ner

Upphittade föremål kommer tillbaka Empty Upphittade föremål kommer tillbaka

Inlägg av Mikael mån jan 10, 2011 4:33 am

Ibland ligger en barnvante eller något annat tappat föremål på cykelvägen. Det är svårt att vara hjälpsam när det inte finns någon naturlig plats där man kan lämna den, tills ägaren kan återfinna exempelvis en ensam handske. En idé är att sätta upp en gigantisk klädnypa med ett stretchband som sitter fast i utvalda lyktstolpar. Då kan man kan fästa eller hänga upp den sak man vill rädda undan snömassor eller smuts. Vad tror ni om det? Finns andra lösningar?
Mikael
Mikael
Uppfinnaren
Uppfinnaren

Antal inlägg : 244

Till överst på sidan Gå ner

Upphittade föremål kommer tillbaka Empty Sv: Upphittade föremål kommer tillbaka

Inlägg av Peter mån jan 10, 2011 1:14 pm

Vad sägs om en basketkorg, med korg under, så att när man väl har passat i föremålet kan ingen ta "sno" det. Så ringer man ett nummer som är skrivet på korgen om man ser sin sak och mot en liten avgift på låt säga 5 kronor så får man den i brevlådan på en vecka.

Korgen måste naturligtvis vara av ett genomskinligt material för att detta ska funka. Alternativ att alla saker som slängs i fotas automatiskt och på en webbplats kan man se alla föremålen.

Annars är det en mycket bra idé det där med klädnypan också. Smile
Peter
Peter
Admin

Antal inlägg : 406

https://galnaideersforum.swedishforum.net

Inlägg av Anette Sjöbacka fre maj 13, 2011 2:52 am

Har en idé kring det här som jag gärna berättar om, vet bara inte hur/vart jag skall svar på ämnet. Är ju ny i det här sammanhanget, tacksam för tips på hur jag skall göra. MVH Anette

edit: Admin Peter

Mikael skrev:Ibland ligger en barnvante eller något annat tappat föremål på cykelvägen. Det är svårt att vara hjälpsam när det inte finns någon naturlig plats där man kan lämna den, tills ägaren kan återfinna exempelvis en ensam handske. En idé är att sätta upp en gigantisk klädnypa med ett stretchband som sitter fast i utvalda lyktstolpar. Då kan man kan fästa eller hänga upp den sak man vill rädda undan snömassor eller smuts. Vad tror ni om det? Finns andra lösningar?

Anette Sjöbacka
Idésprutan
Idésprutan

Antal inlägg : 11

Inlägg av Peter fre maj 13, 2011 5:30 pm

Anette Sjöbacka skrev: Har en idé kring det här som jag gärna berättar om, vet bara inte hur/vart jag skall svar på ämnet. Är ju ny i det här sammanhanget, tacksam för tips på hur jag skall göra. MVH Anette

du kan välja tre olika sätt

1. tryck på "post reply" och skriv i den stora rosa rutan, tryck sedan på send
2. du kan skriva i den rosa rutan längst ner under "quick reply" och tryck sedan på send
3 du kan trycka "quote" om du vill ha med någons citat som är kopplat till det du ska skriva.

Lycka till!! Smile
Peter
Peter
Admin

Antal inlägg : 406

https://galnaideersforum.swedishforum.net

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan