Galna idéers skrubb
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Telefontjänst

2 posters

Gå ner

Telefontjänst Empty Telefontjänst

Inlägg av Peter ons jan 12, 2011 3:07 pm

Jag har kommit på en telefontjänst som jag tror skulle kunna bli en succé.

Som ni alla vet, hatar man ju att befinna sig i telefonkö och lyssna på hissmusik och en irriterande röst som säger att det är 56 personer före i kön.
Skulle det inte vara grymt om man kunde ringa ett nummer som kostade några kronor, sedan slå in det nummer till det stället där man vet att det är en lång telefonkö. Efter det lägger man av luren och telefonen ringer upp en när man är först i kön.

Nu är frågan, finns det redan en sådan här tjänst? Jag har aldrig hört talas om det men jag tror att det skulle kunna vara en ganska lukrativ tjänst.

(Man skulle också kunna göra en skämt/hämnd tjänst på detta sätt, genom att sätta ett företag med långa telefonköer, i en lång telefonkö. När de äntligen svarar, så svara en dataröst istället och säger - det är bara 56 personer före i kön, vi tar strax emot ditt samtal.)

Twisted Evil

Vad tror ni om det?
Peter
Peter
Admin

Antal inlägg : 406

https://galnaideersforum.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Telefontjänst Empty Sv: Telefontjänst

Inlägg av Mikael tor jan 13, 2011 3:13 am

Håller med! Det borde finnas en marknad för detta. Det har i alla fall funnits en variant på nittiotalet. Det var innan telefonkön var uppfunnen! Man fick alltså ringa och ringa för att ha turen att komma fram, när det till exempel var biljettsläpp till en konsert. Då kunde man använda en telefontjänst hos Telia. Man betalade för att bli framkopplad till dåtidens Live nation, EMA-Telstar. Vips främst i kön. 30 kr. Men det var då det. Det borde gå att lösa rent tekniskt på nytt och enkelt sätt nu för tiden. Frågan är bara om företag och myndigheter vill ha inkommande samtal Hissmusiken medans man väntar är ju fylld med tjat om att gå in på hemsidan istället..men jag kanske ringer till fel ställen...
Mikael
Mikael
Uppfinnaren
Uppfinnaren

Antal inlägg : 244

Inlägg av Peter tor jan 13, 2011 9:07 am

Håller med om att det är massor av tjat om att gå in på deras hemsidor, som om det skulle hjälpa när internet inte fungera. Eller blir det varmare i min lägenhet om jag går in på deras hemsida? Får jag en en felaktig räkning rättad om jag går in på deras hemsida, tror inte det......osv
Peter
Peter
Admin

Antal inlägg : 406

https://galnaideersforum.swedishforum.net

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum: