Konstnärlig gestaltning av bussterminalen på NUS efterfrågas
2 posters
Sida 1 av 1
Konstnärlig gestaltning av bussterminalen på NUS efterfrågas
"Att ta fram ett förslag till konstnärlig gestaltning för nya bussterminalen på Norrlands universitetssjukhus Umeå, NUS. Att skapa en tredimensionell gestaltning för mittrefug mellan bussarnas körytor så att den blir en "avskiljare" för passagerare/gångtrafikanter. Detta för att få säkra passager genom avsedda övergångsställen. Gestaltningen ska förhålla sig till sammanhanget och till platsen och stärka dess identitet. Förfrågan är öppen för yrkesverksamma konstnärer boende i Sverige. Med yrkesverksam avses avslutad konstnärlig högskoleutbildning eller annan likvärdig utbildning/ verksamhet. Kompanjon eller annan person som på annat sätt står i nära förhållande till juryledamot äger ej rätt att delta. Intresseanmälningen skall innehålla CV, exempel på tidigare genomförda projekt samt referenser.
Efter inlämnande av intresseanmälning kommer 3 st konstnärer att inbjudas av juryn till skissarbete. Detta skissarbete arvoderas med 50.000 kronor exkl moms. Konstnären ansvarar för eventuella skatter och andra egenavgifter. Läs mer på Västerbottens läns landstings hemsida."
Jag har en grym idé till detta...senast 31/3 ska förslag lämnas in.
Efter inlämnande av intresseanmälning kommer 3 st konstnärer att inbjudas av juryn till skissarbete. Detta skissarbete arvoderas med 50.000 kronor exkl moms. Konstnären ansvarar för eventuella skatter och andra egenavgifter. Läs mer på Västerbottens läns landstings hemsida."
Jag har en grym idé till detta...senast 31/3 ska förslag lämnas in.
Mikael- Uppfinnaren
- Antal inlägg : 244
Sv: Konstnärlig gestaltning av bussterminalen på NUS efterfrågas
jag blir väldigt nyfiken på vad du har för idé
Sv: Konstnärlig gestaltning av bussterminalen på NUS efterfrågas
Jag visar det på torsdag 24/3, så hinner vi hisssa och dissa samt pimpa eller fimpa förslaget före den 31/3!
Mikael- Uppfinnaren
Mikael- Uppfinnaren
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet