Galna idéers skrubb
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Popcorn till maten?

2 posters

Gå ner

Popcorn till maten? Empty Popcorn till maten?

Inlägg av Peter lör apr 23, 2011 6:36 am

Först och främst vill jag bara säga att jag inte är någon kock och har sällan några fantastiska matidéer, men jag har tänkt lite på det här med pasta, potatis och ris som bas, vad skulle hända om man bytte ut det mot popcorn istället?

Skulle det bli mer ekonomiskt? Skulle det smaka gott? Skulle det bli för näringsfattigt?
Peter
Peter
Admin

Antal inlägg : 406
Join date : 10-11-04
Ort : Universum

https://galnaideersforum.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Popcorn till maten? Empty Sv: Popcorn till maten?

Inlägg av Mikael ons apr 27, 2011 12:51 pm

Ja, det tycker jag är intressant att experimentera. Det är ju ingen höjdare varken som urvattnad burkprodukt eller som stenhård kolv. I slutet av 80-talet fanns på prov matförpackningar, som var tillverkade av majs, stärkelse, som kunde ätas. Jag minns dock ingen näringsdeklaration. Det var i stort sett smaklöst och gnisslade som frigolit -det är mycket möjligt att det var det också. Det kanske går att hotta upp med lite salt alt. pommes frites-krydda. Restaurang-utbildningen på Östra kanske kan klura fram nåt nyttigt/ekonomiskt/smakrikt. study
Mikael
Mikael
Uppfinnaren
Uppfinnaren

Antal inlägg : 244
Join date : 10-11-17
Ort : Björkarnas blad

Till överst på sidan Gå ner

Popcorn till maten? Empty Sv: Popcorn till maten?

Inlägg av Peter tor apr 28, 2011 7:12 am

Det skulle kunna vara en tävling på Östras kockutbildning, vem som gör den godaste maträtten med popcorn, som en av utmaningar till en av alla dessa tävlings-matlagningsprogarm.
Peter
Peter
Admin

Antal inlägg : 406
Join date : 10-11-04
Ort : Universum

https://galnaideersforum.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Popcorn till maten? Empty Sv: Popcorn till maten?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet