Popcorn till maten?
2 posters
Sida 1 av 1
Popcorn till maten?
Först och främst vill jag bara säga att jag inte är någon kock och har sällan några fantastiska matidéer, men jag har tänkt lite på det här med pasta, potatis och ris som bas, vad skulle hända om man bytte ut det mot popcorn istället?
Skulle det bli mer ekonomiskt? Skulle det smaka gott? Skulle det bli för näringsfattigt?
Skulle det bli mer ekonomiskt? Skulle det smaka gott? Skulle det bli för näringsfattigt?
Sv: Popcorn till maten?
Ja, det tycker jag är intressant att experimentera. Det är ju ingen höjdare varken som urvattnad burkprodukt eller som stenhård kolv. I slutet av 80-talet fanns på prov matförpackningar, som var tillverkade av majs, stärkelse, som kunde ätas. Jag minns dock ingen näringsdeklaration. Det var i stort sett smaklöst och gnisslade som frigolit -det är mycket möjligt att det var det också. Det kanske går att hotta upp med lite salt alt. pommes frites-krydda. Restaurang-utbildningen på Östra kanske kan klura fram nåt nyttigt/ekonomiskt/smakrikt.
Mikael- Uppfinnaren
- Antal inlägg : 244
Sv: Popcorn till maten?
Det skulle kunna vara en tävling på Östras kockutbildning, vem som gör den godaste maträtten med popcorn, som en av utmaningar till en av alla dessa tävlings-matlagningsprogarm.
Liknande ämnen
» Snö till salu
» Förslag till bro över Umeåälven
» Alternativ till utslags-underhållning!
» Avatar bild kopplad till användaren
» Förslag till bro över Umeåälven
» Alternativ till utslags-underhållning!
» Avatar bild kopplad till användaren
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet