Galna idéers skrubb
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Är off line det nya svart?

2 posters

Gå ner

Är off line det nya svart? Empty Är off line det nya svart?

Inlägg av Peter fre nov 19, 2010 1:26 am

Läste i dagens morogontidning att ett vanligt virusprogram bara tar hand om ca 30% av alla datavirus och otäck kod som finns därute.

Jag tror att det kommer att få konsekvenser på längre sikt med fler och fler datorer som är "OFF line", dvs inte uppkopplade. Detta kommer säker att starta på företag som spara väldigt viktig data.

Jag tror även att visa nätvärksspel kommer att förvandlas till "singel player"-spel, eftersom WOW och andra liknande spel är i prinicip ospelbara efter ett tag, pga människans i viss mån destruktiva natur.
Peter
Peter
Admin

Antal inlägg : 406

https://galnaideersforum.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Är off line det nya svart? Empty Sv: Är off line det nya svart?

Inlägg av Mikael tis nov 23, 2010 1:02 pm

Jag ser tydliga paralleller till mitt bankkonto, som tycks minska mellan mina uttag. Det aktuella saldot efter uttaget borde vara det föregående saldot plus det senaste uttaget..., men det tycks som om det finns något som minskar, såsom Cesium, med en inbyggd halveringstid då och då...och som man inte kan kontrollera. Och då tänker jag inte på skimningsutrustning som monteras i till exempel MVG-Gallerian. Jag tänker att det här är en rörelse av en helt annan dignitet. Tänk inflation i kubik. Är det bara jag som har det problemet? Razz
Mikael
Mikael
Uppfinnaren
Uppfinnaren

Antal inlägg : 244

Inlägg av Peter tor nov 25, 2010 8:14 am

Mikael Jonsson skrev:Jag ser tydliga paralleller till mitt bankkonto, som tycks minska mellan mina uttag. Det aktuella saldot efter uttaget borde vara det föregående saldot plus det senaste uttaget..., men det tycks som om det finns något som minskar, såsom Cesium, med en inbyggd halveringstid då och då...och som man inte kan kontrollera. Och då tänker jag inte på skimningsutrustning som monteras i till exempel MVG-Gallerian. Jag tänker att det här är en rörelse av en helt annan dignitet. Tänk inflation i kubik. Är det bara jag som har det problemet? Razz

de senaste månaderna har jag haft samma problem, att handla med Visa är allt för lätt, snart går jag väl tillbaka till cash. alien
Peter
Peter
Admin

Antal inlägg : 406

https://galnaideersforum.swedishforum.net

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet